Stockholms Lokaltrafik

Deras priser är alldeles sjuka, en biljett kostar typ 28 kr och gäller bara i en timme.
Jag är en plankare och är stolt över det, aldrig att jag skulle betala för att resa med SL.

Men nu till saken, jag åkte till Rågsved söndags och satte mig längst fram i vagnen för att undvika bli tagen av kontrollanter, varför längst fram i vagnen undrar ni kanske, jag orkar inte förklara varför men prata med mig irl så förklarar jag.

Men iallafall, det var bara en station kvar och jag halvsov när jag plötsligt såg kontrollanterna börja gå in mot vagnen. WTF tänkte jag och sprang direkt ut ur vagnen och fick ögonkontakt med en av kontrollanterna. Jag klarade mig och fick inte böter. Men jag hade en remsa i fickan som jag inte har stämplat, jag gick ut ur stationen och in igen och stämplade för säkerhets skull.

Jag tog nästa tunnelbana och åkte en station till, gissa vem som stod där och väntade på mig? Just det, kontrollanterna.

De såg ju mig springa ut ur vagnen förra stationen så de bad mig visa upp en giltig biljett. Visst tänkte jag och visade upp biljetten som stämplades för 1 min sen. Fan vad sura de blev och mumlade någonting till mig, "HÖR INTE" blev svaret och jag gick därifrån med ett leende på läpparna.

Follin 1-0 Stockholms Lokaltrafik


Kommentarer
Postat av: Lotta

hahahahaha! :D grattis till dig då.



och jo, deras priser är sååå sjukt höga. förstår inte ens vad poängen är med att ha så höga priser när man nu håller på att försöka göra samhället miljövänligare. ^o)

2008-12-01 @ 17:51:03
Postat av: ebruw

hahaha skön du!

2008-12-01 @ 19:07:35
URL: http://ebruuw.blogg.se/
Postat av: jossan

HAHAHAHA DU ÄR BARA SÅ BÄST! :D

2008-12-01 @ 19:23:23
URL: http://enkeliii.blogg.se/
Postat av: Jojjo

fyfan dyrt om man jämför m örebro :p

haha rå tur du hade, grattis :D

2008-12-01 @ 19:42:33
Postat av: Anonym

tack :)

2008-12-01 @ 20:01:37
Postat av: Akious

HAHAHAHAH, DU BORDE TJISS MIG DIREKT PGA JAG ÄR ÄKTA PLANKARE OCKSÅ!!!

2008-12-01 @ 21:01:45
Postat av: Akious

Kung du;) Du borde tjiss för mig direkt för jag är äkta plankare också;)

2008-12-01 @ 21:02:36
Postat av: Anonym

hahaha akious söt

2008-12-01 @ 22:26:31
Postat av: Sanna

Vilken bra Gudfar Medea har...bra flyt har du åxå...välkommen tillbaka till oss i Rågsved snart...kram

2008-12-02 @ 00:16:49
Postat av: Thulin

Florian Tirnovan ALLTID BÄST! <3 :D

2008-12-02 @ 00:40:28
Postat av: red

2nd michael moore

2008-12-02 @ 13:03:32
Postat av: Gus

grattis.

2008-12-02 @ 14:19:26
Postat av: åsa

din buse :D

2008-12-02 @ 14:41:46
Postat av: Din mamma

............................................___........................

....................................,.-‘”...................``~.,..................

.............................,.-”...................................“-.,............

.........................,/...............................................”:,........

.....................,?......................................................,.....

.................../...........................................................,}....

................./......................................................,:`^`..}....

.............../...................................................,:”........./.....

..............?.....
.........................................:`.........../.....

............./
.(.....“~-,..............................,:`........../........

.........../(....”~,........“~,....................,:`......../...........

..........{.._$;......”=,.......“-,.......,.-~-,},.~”;/....}...........

...........((.....~
.......”=-.......“;,,./`..../”............../............

...,,,
_.`~,......“~.,....................`.....}............../.............

............(....`=-,,.......`........................(......;
,,-”...............

............/.`~,......`-...................................../...................

.............`~.
-,.....................................|,./.....,_...........

,,
..........}.>-....................................|..............`=~-,....

.....`=~-,
......`,.........................................................

...................`=~-,,.,......................................................

................................`:,,...........................`..............
..

.....................................`=-,...................,%`>--==``.......

........................................
...........,-%.......`...............

...................................,<`..
|_,-&``................`..............

2008-12-03 @ 17:59:18
Postat av: sandra

:D det skulle jag ha velat se :D

2008-12-09 @ 08:55:42
Postat av: linda

hahha dina inläggen e så sköna!

2009-02-11 @ 00:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0