Rökning.

Idag när jag väntade på bussen var det typ en kö. En tjej gick förbi alla i kön och stod och rökte medan det blåste åt höger så alla i kön fick smaka på röklukten och ett steg närmare till död pga. passiv rökning. Är det inte fantastiskt hur egoistiska de flesta rökare är? Att röka med folk omkring sig är PASSIV RÖKNING OCH KAN LEDA TILL DÖD, Banka in det i era hjärnor om ni nu har någon vilket är mycket tveksamt.

Varje år dör 4,9 miljoner av rökning runtom världen enligt WHO, men ni rökare vet säkert inte vad WHO är för något, så efterblivna som ni är. Men vi fortsätter, i varje dör det 7 000 människor varje år varav 500 av passiv rökning. Här var det tänkt att jag skulle använda ett vulgärt språk men jag hoppar över och fortsätter på denna seriösa linjen. Vad är det för fel på er?

Ett cigarettpaket kostar väl 50 kr och man köper väl ett paket om dagen? Det blir då 1500 kr per månad. Jag må vara dålig på matte men det är inte så svårt och luska ut hur mycket det kostar per år och det är 18 000 kr. Hur mycket blir det om man har rökt i tio år då? jaha då ska vi se här, man multiplicerar väl 18 000 med 10? Det blir då 180 000 kr. Ett ganska soft sätt att betala för en tidig död.

Apropå tidig död så tänker ni "Men det händer mig inte". Det säger ganska mycket om hur efterblivna ni är då. 7 000 personer DÖR ENDAST I SVERIGE. Vet ni hur mycket 7 000 är? Det går 1300 elever på Risbergska Skolan, gör man en skolmassaker och dödar alla 1300 eleverna räcker det ändå inte. Man måste alltså göra skolmassakern mer än fem gånger till för att komma ikapp rökningens offer.

Jag bryr mig om folket och försöker alltid fråga ut dem varför de röker och så vidare. Jag har aldrig fått ett enda svar om varför de röker. Jag har nu insett att alla som röker har brist på hjärnceller. Ha-ha jätteroligt tänker ni men jag är 100 % seriös nu när jag säger att rökarna är de dummaste varelser på denna jorden. Någonsin.

Man lever bara en gång, vill ni dö tidigt så varsågod, inte mig emot. Men döda inte folk tack.


Kommentarer
Postat av: rasse

<3 bra skrivet!

2010-04-08 @ 17:28:53
Postat av: abbe

bästa anti rökning argument nånsin

2010-04-08 @ 17:33:14
Postat av: Modell Stella Wedin

Jag är en av dem!

2010-04-08 @ 18:17:32
Postat av: Anonym

Bla Bla

2010-04-08 @ 19:21:58
Postat av: Bella

Hmm. Du får mig att känna mig jävligt dum nu, även om jag försöker sluta i veckor nu.

Är verkligen paff... Har inga ord.

Men bra att du tog upp det här, hoppas att någon lyssnar.

2010-04-08 @ 21:49:04
Postat av: McN

Ja, passiv rökning är ett jävla hot mot folkhälsan. 7000 oskyldiga dör av röken och vilka har rökat? Det måste vara mord eller om vissa överlever är inte väl mordförsökt? Iallafall enligt mig har jag hörts av andra att 18% svenskar rökar på dag men de 27% oskyldiga fick rökning av 18% svenskar rökar. Orättvist.

Har alltid undrat varför de flesta blivit rökare och en dag slutar de röka men varför gjorde de inte det från början?! Det enda jag kan säga är deras utseende är helt normalt men hjärnceller är brist och desto blir mindre och mindre medan utrymme blir bara större och större då finns det plats åt röken. zzz



MEN BRA SKRIVET, FORTSÄTTER SÅ =D



2010-04-08 @ 21:49:38
Postat av: Elly

gött skrivet! ;)

2010-04-08 @ 23:11:28
URL: http://perssonare.blogg.se/
Postat av: stefan

Jag är själv rökare men är själv irriterad på dom rökare som tänker inte på annat. jag ta alltid avstånd från folk om jag ska röka, men om det är mycket folk så ta jag en cigg senare för att inte gör folk mår illa av lukta. jag har respekt mot folk som är inte rökare..

2010-04-09 @ 08:53:54
URL: http://violator.blogg.se/
Postat av: perho

bra skrivet!

2010-04-09 @ 15:40:13
Postat av: GUS

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6676832.ab

2010-04-09 @ 16:49:50
Postat av: jiin

SICK HELT RÄÄTTT!!! :) kommer tyvärr aldrig att förstå mig på folk som röker.. hur kan man bli beroende av det när det smakar USCH??

2010-04-10 @ 14:53:46
Postat av: Ivan

Håller med! Brukar också argumentera mot rökarna precis som du gör just nu. De kan lika gärna snusa istället då det inte ger passiv rökning, om de är så desperata efter nikotin. Låter inte särskilt kul att de betalar sin egen grav. 18000 kr för ett år är jävligt mycket. Fan du kan ju få en LED-tv på 50 tum för de där pengarna.

2010-04-13 @ 00:02:37
Postat av: Anonym

min argument till att hellre röka/dricka eller (vad fan man vill) ihjäll sig är att man kan kommer att få lindrigt död!. jag ska förklara på lite mer dsi sättet nu: tex om man lever rent liv som vad de jävlarna straight edge gör men när man står där som 90 årig med massa skit skjukdom och ruttna med smärtan av ålderdoms sjukdom bland annat ålder cancer och knappt kan röra sig med sjukhelvete jävla demens samt pinka i sin egen säng i sjukan så man blir tvungen ha blöja på sig det är männsklighetens förnedring!! hellre leva VILD och...(dessa prickor som jag priclar menade jag att man gör vad fan som man vill göra) ni kanske kommenderar ang passiv rökare som dör av de djävlarna som röker bredvid så säger jag GÅ DÄRIFRÅN, ni vet när man söker på gymnasietskolan och att man blir antagen så de innebär inte att man kan skolka för att man är antagen in i gymnasiet för att när man är in i gymnasietskolan så man måste följa regler annars kan man hoppa av precis som när man står på offentliga plats så man kan räkna med få massor skit, man kan välja antigen gå därifrån eller stanna och njuta av upplevelsen ;);) //ANARKIST

2010-04-15 @ 00:34:15
Postat av: Anonym

Anarkist - Varför ska vi som är inte ickerökare gå därifrån? Det är ju ni som röker och låter oss få rök i lungor? Om det vore vi som är ickerökare och står där först och är tvungen att gå för att det finns rökare? Enkelt, sluta med att röka? Det är inte så svårt. Det är såna du som är "mördar" andra att låta andra få rök i lungor.

2010-04-16 @ 13:59:33
Postat av: Sofia

Anarkist:



Du verkar vara en av de som lyckats med bedriften att röka ut hjärnan - vet du ens vad påföljderna för rökning är? Att påstå att man kommer lindrigare undan döden genom att röka säger väl rätt mycket om hur lite insatt du är i dess påföljder. Rökning är den största orsaken till cancer, så varför du skriver att man slipper en förnedrande cancerdöd genom att röka ter sig något underligt i mina ögon. Inte ens den korta stunden av lycka och tillfredsställelse (gissar jag på snarare då jag inte provat) cigaretten ger är värt det - hur kul är det egentligen att njuta av något man blivit tvingad till?

2010-04-20 @ 17:32:17
URL: http://sofiaryden.blogspot.com
Postat av: Anonym

tjohoo vad rolig att se någon som är aktiv.

till den första kommentaren: Som sagt offentliga platser är offentlig plats så man kan inte räkna med att folk sköter sig så alla anpassar sig till sin behag tex om någon röker som man blir stört så kan man antigen säga ifrån eller hålla sin fega käften å flytta. T.ex. om en psyk störd person som har blivit för tidigt utskrivet pga pengar brist inom sjukvård (eller staten slösar bort statskassan genom att slickar å bugar för usa ´s politiker genom att hänga ut svenska folk med deras FRA/IPRED´s lagar)så står personen mitt i stan och skjuta vilt ska ni då säga "nej du ska inte sikta mot mig för jag vill fan inte lämna min kö plats typ" eller stå kvar på samma plats på busshållplatsen?? nähee de gör ni inte... kort å enkelt om ni ogillar någon som röker på busshållplats flytta er eller stå kvar.



Sofia:"min argument till att hellre röka/dricka eller (vad fan man vill) ihjäll sig är att man kommer att få lindrigt död!." de e vad jag ha skrivit, är du dysletiker? jag skrev inte bara röka utan röka/dricka[...] så statistiskt sett att man har större chans att dö av andra orsaker än cancer ;).

/ANARKIST

2010-04-22 @ 23:54:43
Postat av: emy

vi röker inte för att jävlas med er. vi har ett beroende. men nu sitter jag & många många många fler i den här sitsen där vi blir förnedrade trots att det är ett beroende som är väldigt svår att bryta.



när ni ser en person ta fram en cigg, täkn inte " vilken idiot .. " innan du tagit reda på fakta. tänk så lider personen av KOL/Cancer/vadfansomhelst. sure, det är hans/hennes eget fel. och att ni kan flytta på era jävla arslen 10 mete bort eller hur mycekt det nu krävs för att ni ska kunna andas friskt så GÖR DET! cigarettröken är något som vi andas in varje dag, flera gånger om dagen. vill ni slippa det så flytta på er.



hur jävla svårt kan det vara?

2010-04-24 @ 18:19:11
URL: http://iamemy.blogg.se/
Postat av: abbe

emy; det handlar mer om respekt, varför finns det ett förbud mot rökning i restauranger? vi skiter helt i att ni får sjukdomar och allt där. Men vi ska väl inte tvingas flytta oss för en rökares skull? Det är rökaren som valt den vägen till döden, det är ni som ska flytta er! blanda inte in oss.



hur jävlar svårt kan det vara?^^

2010-04-25 @ 08:50:50
Postat av: dinolover

hahahhaa follin du är så underbar <3 <3 <3 <3

(fast jag håller med dig)

2010-04-27 @ 10:42:58
URL: http://tessmanda.blogg.se/
Postat av: Helium

Varför dricker du te, varför äter du, varför äter du glass, varför spelar du, varför fiser du o kliar i pungen, sköt ditt så sköter jag mitt. En dag kommer du ta bilen, du stödjer krig indirekt pga oljan som orsakar död, fattigdom och allt elände du kan tänka dig och stackars isbjönar som drunknar pga klimatet. Dina coola sneakers som du går runt i, kineser slavar och arbetar hårt under många timmar för småslant för att överleva. Du fan inte mycke bättre.

2010-04-27 @ 23:07:07
Postat av: Anonym

tjaa! nu e jag här igen,



EMY: vilken syn har du hos narkomaner?



abbe: fattar du inte fortfarande "offentligt platser"?



Dinolover: HAHAHAHA DINOLOVER du är så underbar <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

(fast jag håller med dig)



Helium: klockrent



/ANARKIST



Dinlover



2010-04-28 @ 00:20:51
Postat av: Anonym

har någon dött?

Postat av: S

Ja jag skulle uppskatta att folk som röker ställer sig lite längre bak o röker och inte står vid buss kuren o röker mitt upp i en, jag är en f.d rökare och visste inte att de stank så jävulskt mkt som de verkligen gör. Snälla , respekt! follin, de var bra skrivet.

2010-04-30 @ 00:05:36
URL: http://sophiebjornberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Anarkist:



Med din flyktingsvenska går det inte annat än att tolka lite hejvilt, men efter en närmare titt så säger du helt emot dig själv. Du tar upp det jag kommenterat och försöker vrida på det men misslyckas fatalt. Jag gissar på att du enbart är någon som är ute efter att provocera och driva med folk som faktiskt har åsikter, om inte så är det jävligt synd att vi har yttrandefrihet för samtliga medborgare i Sverige.

2010-05-02 @ 21:05:54
URL: http://sofiaryden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sofia:

=D



/ANARKIST

2010-05-03 @ 10:54:29
Postat av: Ida

Djävulskt bra skrivet! Som man ser på vissas svar här så tycker de flesta rökare att det är VI ICKERÖKARE ska flytta på oss om vi stöter på någon som röker ute, typ "Hur svårt är det att gå 10 meter därifrån?"... ehhh.



Varför ska VI drabbas av röken när ni väljer att röka mitt i stan t.ex? Där är det folk? Hade jag stått och slängt råttgift över folk som går förbi hade de blivit förbannade på mig, och det förstår jag ju. Varför förstår ni inte att det är i princip samma sak för oss att få rök rakt upp i ansiktet? VI vill inte få ert gift i oss? När vi blir sura så säger ni "det är bara att flytta på er?"...



Suck.

2010-05-09 @ 22:04:53
URL: http://idag.blogg.se/
Postat av: Diza

Bra inlägg, håller helt med. Rökare är pantade :D

2010-05-10 @ 07:17:16
URL: http://dizaskold.blogg.se/
Postat av: Ine Henriksen

:)

Ha en riktigt fin dag!

Kramar

2010-05-10 @ 08:45:31
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: Piruz

jag är så stolt över dig!

2010-05-10 @ 19:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0